2009. június 5., péntek

RTE Sportegyesület 2007 es N csoportos kupa kiirás

1.A verseny kiírása
A Biner Sportegyesület és RTE Sportegyesület a 2007. évre kiírja a Suzuki Tehetségkutató Kupát.
A Kupa sorozat formájában kerül lebonyolításra, az RTE, mint befogadó versenyeinek keretein belül.
2.A verseny résztvevoi
Részvételi joga van minden olyan versenyzonek, akit a befogadó versenyek rendezosége versenyzoként saját kiírása szerint elfogad.
3.A versenyen résztvevo gépkocsik
A versenyen az MAA 35S, illetve az MAB35S, típusú olyan Suzuki Swift gépkocsikkal lehet részt venni, amelyeket a befogadó versenyek rendezosége az N csoport megfelelo kategóriájában elfogad. A résztvevo versenygépkocsik részletes muszaki leírását a 19. pont tartalmazza és az MNASZ 2003.03.03.i Nemzeti Homológizáció MAB35S, valamint az RTE 205.08.14.i Túra Homológizáció MAA35S tartalmazza.
4.A Suzuki Tehetségkutató Kupa futamai, lebonyolítása
A Suzuki Tehetségkutató Kupa versenyeinek éves naptára a befogadó versenyek éves naptárának megjelenése után kerül közzétételre. A sorozatban minuszolás nincsen. A futamok lebonyolítása a befogadó verseny kiírása és szabályai szerint történik.
5.Értékelés
A Suzuki Tehetségkutató Kupa versenyein pontokat kapnak azok a versenyzok, akik olyan versenyen rajtolnak el, ahol legalább 3 Kupa nevezo elrajtolt. Ezeken a versenyeken az elért idot, a befogadó verseny kiírása szerint kell figyelembe venni, a hivatalos, kifüggesztett végeredmény szerint. Elso helyezett, a befogadó verseny hivatalos ( az idobüntetéseket is tartalmazó) eredménylistáján legelöl álló versenyzo és ekként tovább. Egyezo idoeredmény esetén az elso mért, gyorsaságinak minosülo szakaszon elért ido számít. Amennyiben ez is egyenlo, a nehezebb összsúllyal mérlegelo páros kerül elore sorolásra.
1. helyezett: 8 pont 5. helyezett: 4 pont2. helyezett: 7 pont 6. helyezett: 3 pont3. helyezett: 6 pont 7. helyezett: 2 pont4. helyezett: 5 pont 8. helyezett: 1 pont
6.Futamonkénti díjazás
Trófea díjazásban részesül a futamonkénti elso 3 helyezett páros mindkét tagja.
7.Éves díjazás
A legtöbb pontot eléro elso három páros trófea díjat kap, továbbá a legtöbb pontot eléro páros megkapja a Suzuki Tehetségkutató Kupa Vándordíját, amelyet köteles megorizni és a Kupa következo gyoztesének a megfelelo idoben átadni.
8.A versenyen használható gumik
A versenyeken a Kupa résztvevoje használhatja Yokohama A048 175/60/13R és A039 185/60/13R típusú E betujelu gumijait. A gumit kizárólag a Biner Sportegyesülettol lehet megvásárolni a résztvevoknek, mégpedig az Alcar Agrogumi KFT által megállapított mindenkori hivatalos listaáron, vagy azzal az engedménnyel, amit a cég a versenyzok részére megállapít. A kedvezmény jelenleg opcionális, késobb kerül kihirdetésre.
9.A Suzuki Tehetségkutató Kupa nevezési díja
A Kupába nevezni külön díj megfizetése nélkül lehet.
10. A Suzuki Tehetségkutató Kupa nevezoinek támogatása
A Kupába nevezo versenyzok támogatása versenyenként történik az eredménytol és felajánlott díjaktól függoen esetlegesen.
11. Biztosítás
A mindenkori befogadó verseny eloírásai szerint.
12. Gépátvétel és adminisztratív
A mindenkori befogadó verseny eloírásai szerint.
13. Óvás
A mindenkori befogadó verseny eloírásai szerinti ideiglenes eredménylista kifüggesztését követo 20 percen keresztül, a Kupa szervezojének jelenlévo képviselojénél írásban. Óvást csak ketto versenyzo páros egybehangzó szándéka esetén fogad el a szervezo, versenyzonkét 10.000 Ft megfizetése esetén. Az óvás csak technikai tényre terjedhet ki és csak a Kupába nevezo másik párosra. A befizetett óvás díja, megalapozott óvás esetén visszajár az óvást benyújtónak. Minden egyéb óvást a befogadó verseny kiírása szerint kell megtenni.
14. Technikai ellenorzés
A befogadó verseny kiírása szerint, továbbá:Technikai ellenorzést a Kupa szervezoje által erre kijelölt és jól látható igazolvánnyal rendelkezo megbízottja a verseny során (bontás nélkül) megtehet, amennyiben a versenyzo párost ez a versenyen való részvételében nem hátráltatja. Az ilyen ellenorzés során észlelt szabálytalanságra a versenyzot az ellenor figyelmeztetni köteles. Ismételt figyelmeztetés esetén a Kupa szervezoje még a verseny során megkísérli egyeztetni a problémát a versenyzovel, annak elérhetetlensége esetén elérheto képviselojével.
15. Technikai végellenorzés
A versenyen a Kupa értékelése szerinti elso helyezett páros autója kerül ellenorzésre, a befogadó verseny kiírása szerinti idoben és helyen, a befogadó verseny technikai ellenoreivel közösen, a Kupa szervezoje által megbízott ellenor és a versenyzo képviseloje jelenlétében. Óvás esetén, az elfogadott óvást benyújtók képviseloje is jelen lehet.
16. Kizárás
Kizárásra kerül az a versenyzo páros, amelyik esetében a Kupa technikai eloírásait úgy sérti, hogy azáltal jogtalan elonyhöz jut. Egyéb technikai szabálytalanság esetén a Kupa szervezoje, a befogadó verseny Felügyelo Bizottságának vezetoje és a Kupa szervezoje által megbízott technikai ellenorbol álló bizottság idobüntetést alkalmazhat. Az idobüntetés csak a Kupa értékelésébe számít bele.
A befogadó verseny kiírását és technikai eloírásait sérto szabálytalanság, a befogadó verseny kiírása szerinti következményeket vonja maga után.
17. Reklámok
A befogadó verseny kiírása szerint, továbbá a gépkocsik motorház tetején és a hátsó szélvédo felso csíkján, a késobb pontosan meghatározottak szerinti méretben.
18. Eredmény hirdetés
A befogadó verseny rendezojével egyeztetve, a befogadó verseny eredményhirdetését megelozoen.
19. Technikai szabályok
A Kupában alapvetoen a Suzuki Swift nemzeti homológizációjának és a FIA “N” csoportra meghatározott szabályainak megfelelo autókkal lehet indulni a következo eltérésekkel:
Karosszéria: Az MAA35S sorozatú ( háromajtós) 8 szelepes motorral szerelt autók is részt vehetnek a versenyeken.
Sebességváltó:Az autókba szerelt váltók lehetnek bowdenes kiviteluek, továbbá azokban valamennyi 8 szelepes Swift verzióhoz gyártott áttétel sor alkalmazható. A végáttételek és differenciál muvek is lehetnek az 1.0 Swift, vagy a GTI –bol származóak is.
Motor, szívócso, karburátor: A vezérmutengely csak gyári kivitelu lehet, azonban az elfokolható. Fokolótárcsa használata nem megengedett, a fokolást a vezérmu szíj hosszával, illetve a szíjtárcsa idozíto hornyának egyszeru tágításával lehet beállítani.
A szívósor öntvénye és a karburátor, az érzékelok valamint a vezérlo elektronika származhat a késobbi 8 szelepes Swift gyártmányról, azonban azoknak az évjáratnak megfeleloen összetartozóknak kell lenniük. ( tehát használható a léptetomotoros alapjárati rendszerrel muködo kivitelu évjárat is)
A szívócsonek a doblemezen vágott nyílásig tartó részét is magában foglalóan gyárinak kell lennie, a kerékjáratban alkalmazott szívóút részek elhagyhatóak. ( a dobbetét lemez nem hagyható el )
A vezérlo elektronikán alkalmazhatóak változtatások, azonban szigorúan csak az eredeti dobozon belül és az eredeti nyomtatott áramköri lapon. Évjárattól függoen a 3 csatlakozó sávval ( stekkerrel ) rendelkezo vezérlo egység is használható.
Hengerfej, szívó és kipufogó leömlo, kompresszió:A hengerfejen semmiféle megmunkálás nincsen megengedve, kivéve a hengerfej síkba munkálását. Tehát a szívó és kipufogó csatornák, a fel és leömlok sem polírozhatóak, az égotér nem alakítható. A szívó és kipufogó torkok, leömlok mérete beállítható a homológizációban közölt méretekre, azonban a megmunkálás nem terjedhet a csonkok által határolt felülettol számított 5 mm-nél mélyebbre a torkokban és a leömlokben.
A hengerfej síkba munkálása által a kompresszió növelheto, azonban a dugattyú felso holtponti helyzetében, a dugattyú és az égotér boltozatának távolsága nem csökkenhet XX mm alá, azaz a hengerfej síkba munkálással és a motorblokk síkba munkálással eltávolított anyagvastagságainak összege nem haladhatja meg az 1,0 mm-t, valamint az eltávolított gyertyák mellett, az indítómotor muködtetésekor mért surítési végnyomás nem haladhatja meg a 15 bar-t.
Üzemanyag ellátás:A benzin nyomás a karburátorra szerelt nyomás szabályozóban található rúgó változtatásával, cseréjével, vagy alátéttel megoldott elofeszítésével növelheto. A benzin nyomásának változtatására más módszer nem megengedett.
Az üzemanyag szuro elore hozható a motortérbe. A fenék lemez a tank fölött kivágható a szükséges mértékben annak elérésére, hogy az AC pumpa szerelhetové váljon.
Szelepek, szeleprúgók, dugattyúk, csapágyak, fotengely:Valamennyi olyan alkatrész használható, amelyet 8 szelepes Swift típusba gyárilag beépítettek. Alkalmazható továbbá a 16 szelepes Swift típusok fotengelye és hajtókarja is. A fotengelyen és lendíto keréken semmiféle utólagos megmunkálás nem engedett, kivéve a fotengely esetleges felújításhoz szükséges köszörülést. (tehát az utólagos kiegyensúlyozás sem )
Kipufogó, katalizátor:Megengedett vagy az eredeti kipufogó rendszeren alkalmazott dobok belsejének eltávolítása ( a katalizátoré nem), vagy a dobokat összeköto kipufogó csövek és a hátsó dob kilépo nyílásának belso átmérojének növelése 48 mm-re. A középso dob elhagyható. Amennyiben a csövek és a dobok is kicserélésre kerülnek, úgy a csövek belso átméroje nem haladhatja meg a 45 mm-t. A kipufogó csonkot a katalizátorral összeköto gyári csobol a belso cso eltávolítható.
Katalizátor használata kötelezo, a katalizátor belsejét eltávolítani nem lehet, a katalizátornak muködo képesnek kell lennie. ( nem lehet összetörve, nem lehet kifúrva stb.)
Felfüggesztés, stabilizátorok:A felfüggesztés elemei az “N”-es szabályok szerint megerosíthetoek. Minden a Swift típushoz gyártott stabilizátor rúd felhasználható.
Lengéscsillapítók, rúgók:A rugók hossza, átméroje, szálvastagsága, száma szabadon választható, feltéve, hogy szimmetria tengelyük egybeesik az eredetivel.
A lengéscsillapítók szabadon választhatóak a muködési mód és a bekötés megtartásával, de nem lehetnek beállíthatóak. A beállítható lengéscsillapítókat ellenorizheto módon fixálni kell, egy értéken.
Kerekek, nyomtáv:A kerekek maximális szélessége 5,5 coll lehet, akkora ET értéket feltételezve, hogy a nyomtáv ne haladja meg a homológizációban rögzített értéket. Az elso lengéscsillapítók felfogatási pontját adó furat feltágítható annak érdekében, hogy a kerékdolés beállítható legyen.
Motorvédo, tankvédo:Szabadon választhatóak, de fémbol kell készülniük. Felfüggesztésük megoldása nem üközhet az “N”-es szabályokkal, azaz nem képezhetnek szabálytalan megerosítést.
Ülések, övek:Ajánlott a FIA homológ ülés, de lejárt típus, vagy egyéb megfeleloen rögzített kagylóülés is használható, amennyiben a befogadó verseny rendezoje azt elfogadja. Az öv csak 2, vagy 3 coll szélességu legalább 4 ponton rögzített lehet. A bekötési pontoknak lehetoleg a gyáriaknak kell lenniük, de nem lehetnek az üléshez rögzítettek.
Egyéb szerelvények:Egy ventillátor kapcsoló és egy olaj nyomásméro felszerelheto.
Felszerelheto egy kürt és egy ablaktörlo kapcsoló a navigátor számára.
A hátsó ablaktörlo motor (amennyiben van ) eltávolítható.
Az elektromos ablakmozgató és zár szerelvények mechanikusra cserélhetoek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése